Semínkové krekry z Easy-fit Semínko a pohankové mouky

04.05.2021

Jednoduché a rychlé svačinové krekry. Když spěchám a potřebuji svačinu s sebou, kterou Matěj vždycky sní. Hotové i s pečením za půl hodiny (ano, i v mé předpotopní troubě, takže v běžné o polovinu času dřív ). 

Využila jsem směs Eat-fit Semínko, které obsahuje kromě jahelných vloček ještě lněné, slunečnicové a dýňové semínko, chia a psyllium. Krekry jsou lehké, bez tuku a vhodné pro LOWFODMAP dietu i pro celiaky a alergiky. 


Jeden malý plech krekrů - svačina pro tři osoby
120 g směsi Eat-fit Semínko
120 g pohankové mouky
1 KL bylinkové soli - vrchovaté - já použila svoji oblíbenou směs Devět sil od Cereus
150 ml vody

Postup

  1. Rozehřejte troubu na 180 stupňů, klasický horní a dolní ohřev stačí. 
  2. Směs Semínko smíchám s bylinnou solí a pohankovou moukou, a postupně přiléváme vodu. Promícháváme vařečkou a sledujeme konzistenci. Pohanka ještě může nabobtnat, takže si klidně udělejte pauzu dokud se trouba nenahřeje, pak uvidíte jak nasákla vodu. Přidávejte ji podle potřeby, každá mouka bude jiná. Konzistencí je  těsto husté, které drží při sobě. Mokrou rukou nebo kuchyňským nářadím ji na pečícím papíře rozetřeme na co nejtenčí placku. Hlídejte, aby byla všude stejně vysoká. Já na roztírání využívám širokou dortovou lopatku, jde to s ní dobře. 
  3. Neprotrhněte si při roztírání papír a jakmile budete hotoví, šup s plackou do trouby. Pečeme asi 15 - 30 min (já pekla 30, slabá trouba), dokud se kraje nezvedají a placka se neodlepuje od papíru. Také bude mít barvu dozlatova. Střed těsta se propéká pomaleji, zkuste placce pomoci a odlepit ji rukou, kdyby nešla, upravte teplotu a nechte ještě péct. 
  4. Po upečení první strany krekrovou placku vyndáme i s plechem, nakrájíme na něm tvary například kolečkem na pizzu, otočíme krekry obracečkou a dáme dopéct dalších pár minut, stačí jen aby krekry byly křupavé a ne mokré, cca 5 min. Hlídejte si barvu a křupavost. 


TIP
  • Samozřejmě můžete směs libovolných semínek namíchat doma sami. Lze dokonce vynechat i psyllium a chia a nahradit je třeba drceným lněným semínkem. Já ráda dělám směsi s mákem. lnem, kmínem a sušenou zeleninou. 
  • Nejdůležitější částí receptu je asi dobré rozetření po papíru a pak hlídání propečení. A jakmile krekrů odpečete víc, budete už vědět jak na to s vaší troubou.
  • Devět sil od Cereusu je moje oblíbená směs. Je zvláštní tím, že obsahuje mimo jiné také estragon, himalájskou sůl, libeček, estragon a yzop. A lehce návyková :)
  • Krekry se hodí ke guacamole, rybím, masovým, i luštěninovým pomazánkám a salátům. A pár dalších pomazánek najdete i u mě.