>>>KLUB NADŠENCŮ ZDRAVÉHO VAŘENÍ již spuštěn! <<<


Bude spuštěn zatím na 3 měsíce a za jednorázový poplatek 149 Kč máte k dispozici

 100 receptů bez lepku, mléka, sóji a také bez vajec, luštěnin, ořechů nebo cukru.
  

Stačí vám minuta na registraci a slibuju, že je to naprosto jednoduché :) 

Se zárukou vrácení peněz a se spoustou receptů, které budou stále přibývat!


Nejnovější články na blogu


Kdo jsem a co dělám

Jmenuji se Alena 

Jsem máma a milovnice dobrého jídla. Nejsem vyučená kuchařka. To co na webu ukážu na fotkách, zvládnete s přehledem i vy. 

Zkušeností s vařením jsem nabrala postupem času jako každý jiný. Při práci v hospodě jsem se učila vařit guláš ve velkém kotli na myslivecké bály, ráda vařím a peču na party pro kamarády a vařila jsem i alergické děti z naší super školky. A pak se přidali další nadšenci zdravého stravování, kteří si chodili pro moje obědy s krabičkami. Časem se moje "podnikání" rozrostlo díky zájmu rodičů, kamarádů a sousedů z okolí natolik, že jsem založila blog s recepty, abych je nemusela rozesílat po večerech přes mail. 

Zdravotní dieta jako styl, nutnost a nakonec i lék

Vařit bez lepku, mléka, sóji a jiných alergenů jsem začala před 4 lety. Jsem alergik, celiak, trpím nespecifickým idiopatickým zánětem střev (IBD), přidruženým syndromem histaminové intolerance (HIT) a mám nějaké další neduhy spojené s nehybností a ucpáváním střev.

Moje léčba spočívala především v nutnosti dodržovat kombinovanou (komplikovanou) zdravotní dietu, brát léky, podstupvat terapie. Můj pětiletý syn Matěj je alergický (stejně jako já) na bílkoviny živočišných mlék (ABKM), sóju a nedělá mu dobře dalších pár potravin, takže se v tom vezme vždy společně a vařím pro celou rodinu tak, aby nám to všem vyhovovalo. 

A časem jsem se díky stravě dostala nakonec k tomu, že kromě zdravého vyváženého jídla (a zdravému životnímu stylu obecně) nepotřebuji žádné léky, nemám žádné zdravotní problémy, syna neprovází alergie a žijeme opravdu o 1000% radostněji a kvalitněji.

Pokud vás zajímá celý příběh mé cesty ke zdraví, čtěte dál tady!⬅



Kitchen apotheke je jednoduše moje lékárna z kuchyně.


  1. Vařím vše bez lepku, bez mléčných produktů a bez sójových výrobků.
  2. Základ vychází z diety s vysokou výživovou hodnotou jídel vhodných i pro děti.
  3. Spoustu receptů dělám ve veganské úpravě, najdete zde ale i recepty plné kvalitního masa a vajec, stejně tak tipy jak kterou surovinu v případě potřeby nahradit.
  4. Jídlo se snažíme jíst co nejčerstvější a zbytečně ho neohřívám. A protože je to časově opravdu náročné, recepty mám ráda jednoduché a moc si nepotrpím na pracné dekorování. Nejdůležitější je chuť, výživa a snadná příprava.
  5. Snažím se používat předem nezpracované základní suroviny v té nejlepší kvalitě, jakou si zrovna mohu dovolit. A určitě přitom dokážu vařit za málo!
  6. Vybírám kombinace jídel za den i surovin v receptech, aby jídelníček byl pestrý, vyvážený a hlavně chutný :) Aby po sobě jdoucí jídla nebyla příliš těžká nebo naopak abychom po nich neměli brzy hlad.
  7. Hodně se inspiruji celostní (holistickou) stravou, beru si z každého směru to, co mi dělá dobře a co mi přijde logické. Například využívám ráda celá zrna jako makrobiotici, podle směru Jíme jinak myslím na "kompletní talíř" a inspiraci na vaření se zeleninou a s domácími přírodně fermentovanými surovinami, bezlepkové kváskování jsem se učila podle paní Vrzalové a paní Hradecké. 
  8. Zajímám se o domácí výrobu nejen potravin, ale i drogerie, zahradničím, zajímám se o kvalitní zdroje informací, prostě si chci co nejvíc vystačit sama a učit se.
  9. Suroviny i úprava jídel se řídí ročním obdobím a zdravotním stavem. V zimě jím hodně maso, tuky, ořechy, řepu, dýni, brambory i sladké a nic studeného byste u mě nenašli :) a naopak přes léto sladké skoro nepeču, hodně jím co nám vypěstuju na zahradě, zařazuju více syrového ovoce i zeleniny.
  10. Snažím se vařit z "nepopulárních zbytků", využívám suroviny naprosto celé a i kdyby něco zbylo, mrazíme, zavařujeme, máme kompost a psa na domácí stravě, který dostane to, co jinak nevyužijeme. Používáme selský rozum, jsme ohleduplní ke svému okolí a vaříme hospodárně.

Přemýšlím prostě o každém detailu jídla a plánuji si ho tak, abych už pokud možno nemusela brát léky ani doplňky stravy. 

Vaříme tak, abychom já i moji blízcí byli minimálně tak zdraví, jako jsme nyní díky dobrému jídlu. 


A pokud se vám to všechno zdá málo, podívejte se do rubriky ZAMYŠLENÍ, kde najdete víc o tom "CO, JAK A PROČ" vaříme. Kdo ví? Třeba najdete i vy radost ze zdravého jídla tam, kde to nečekáte. Přeji vám i sobě hodně radosti ze života a optimismus. A.



Poděkování

Děkuji vám kamarádi všem za podporu, kterou jste mi poskytli. Teď je načase vám všechno oplatit a tak se těšte na nejlepší a jedinečné recepty z mojí zdravé kuchyně. Mám jich ještě dost a dost a jsem moc ráda, že jsme to spolu dotáhli až sem. Budu se těšit na další společné vaření, pečení a kvašení!